Pozycjonowanie czy AdWords? A może jednocześnie?

Pozycjonowanie czy AdWords? A może jednocześnie?

Wybór optymalnej metody promocji w wyszukiwarce Google nie jest prosty, zwłaszcza na początku kiedy nie mamy jeszcze żadnej analizy zachowań naszych potencjalnych klientów. Obie wskazane w tytule metody w oczach większości przedsiębiorców są dziś kluczem do sukcesu ich firmy, bo umożliwiają zdobycie tak ważnych leadów. Trudno jednak nie mając doświadczenia zdecydować o wyborze skutecznego narzędzia marketingowego. Postaramy się w tym artykule pomóc Ci w podjęciu najlepszej decyzji.

Chcąc wznieść swoją firmę na wyższy poziom z całą pewnością zaczynasz się zastanawiać czy warto zainwestować w marketing internetowy. Dochodzisz do wniosku, że Twoja konkurencja jest widoczna w sieci i całkiem nieźle sobie radzi. Podejmujesz decyzję, że i Ty musisz tam być, bo to obecnie najlepszy sposób na zdobycie klienta.  Co jednak wybrać? Pozycjonowanie? A może AdWords? Z jaką firmą nawiązać współpracę, by nie dać się naciągnąć? Pytań jest dużo, prawie tyle samo co ofert jakie dostajesz każdego dnia od firm marketingowych. W tym chaosie informacyjnym trzeba wybrać jednak najskuteczniejszą metodę promocji. Do najbardziej popularnych (i zarazem najbardziej skutecznych) należą pozycjonowanie stron internetowych oraz AdWords.  Obie metody pozwalają na uzyskanie widoczność naszej strony WWW w momencie szukania przez użytkownika jakiegoś produktu lub usługi z naszej oferty. Są zatem bardzo dobrym sposobem na pokazanie się osobom zainteresowanym zakupem.

Wiele lat doświadczeń w branży e-marketingu pozwalają nam na obserwowanie zachowań przedsiębiorców i wyciąganie wniosków. Na tej podstawie wyróżnić możemy 3 charakterystyczne modele zachowań właściciela firmy, który chce zainwestować w pozycjonowanie lub AdWords.

  • Wybieram AdWords – jest to doskonała opcja dla wszystkich firm, które chcą pozyskać klienta nie oczekując na efekt wiele miesięcy. Kampania AdWords umożliwia wyświetlanie reklam niemal natychmiast po stworzeniu kampanii reklamowej i zaksięgowaniu środków pieniężnych na koncie. Trzeba jednak pamiętać, że po wyczerpaniu budżetu na kliknięcia reklama znika z wyszukiwarki. Zupełnie inaczej jest w przypadku drugiej opcji.
  • Wybieram Pozycjonowanie – ta metoda jest dla firm cierpliwych i traktujących swój biznes jak inwestycje. Osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google na kluczowe frazy zajmuje najczęściej wiele miesięcy (w przypadku najbardziej konkurencyjnych fraz proces trwa wiele lat). Efekty pozycjonowania są jednak trwałe, a widoczność nie jest zależna od zasilenia konta reklamowego.
  • Wybieram AdWords i Pozycjonowanie – jest to najlepsza opcja dla wszystkich firm, które rozpoczynają przygodę z marketingiem internetowym. Reklamy AdWords pozwalają sprowadzić na stronę potencjalnych klientów natychmiast co pozwala na uzyskanie przychodów już od samego początku , a pozycjonowanie systematycznie zwiększa ruch z wyników organicznych. W momencie osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach organicznych firma decyduje czy pozostawia obie metody czy pozostaje przy pozycjonowaniu. Kompleksowe podejście pozwala również być widocznym na frazy, które w danym momencie nie są na wysokich pozycjach w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Korzystanie z obu usług jednocześnie wydaje się najlepszym rozwiązaniem, bowiem daje możliwości swobodnego zarządzania widocznością w Google. Bardzo często ograniczeniem na początku może być budżet reklamowy danej firmy. Warto jednak pamiętać, że kluczowym czynnikiem w marketingu internetowym jest ROI, czyli zwrot z inwestycji. Nie jest istotne to ile inwestujemy w reklamę, ale ile zarabiamy dzięki niej. Widoczność i wejścia z wyszukiwarki Google zwykle przynoszą wysoki współczynnik konwersji. Są to odwiedziny ludzi, którzy w danym momencie poszukują produktu lub usługi z Twojej oferty. Nie ma zatem w całym marketingu bardziej stargetowanego przekazu reklamowego niż właśnie widoczność w Google. Jeśli dodamy do tego ogromny zasięg wyszukiwarki, jej popularność oraz zaufanie do niej wychodzi nam bardzo proste rozwiązanie = TO SIĘ OPŁACA.

A Ty gdzie poszukujesz usług i firm w Twoim mieście lub sklepów internetowych z produktem, którego potrzebujesz?