Pozycjonowanie szerokie – sposób na zwiększenie ruchu

Pozycjonowanie szerokie – sposób na zwiększenie ruchu

Świadomość opłacalności inwestowania w pozycjonowania stron oraz wiedza na ten temat nieustannie rośnie, są jednak kwestie, które nadal dla większości przedsiębiorców są zawiłe. Jednym z takich powszechnych problemów, które w naszej codziennej pracy zauważamy jest zrozumienie „czym jest pozycjonowanie szerokie?”. Odpowiadając na to pytanie postaramy się uwypuklić różnice pomiędzy tradycyjnym podejściem do SEO, a pozycjonowaniem szerokim, zwanym również pozycjonowaniem long tail.

Tradycyjne podejście do pozycjonowania zakłada wybór kilku-kilkunastu słów kluczowych najbardziej pasujących do oferty danej firmy i promowanie ich w wynikach organicznych Google. Podejście szerokie zakłada z kolei promocje serwisu na dużo większą liczbę słów kluczowych. W pozycjonowaniu long tail wyszukuje się tak zwanych „okazji” jeśli chodzi o frazy i próbuje je wypromować w Google na jak najwyższe pozycje.W sklepach internetowych są to najczęściej konkretne produkty, które z większym prawdopodobieństwem prowadzą do sprzedaży, bo klient jest na końcowym etapie zakupowym – już doskonale wie czego chce.. Zobrazujmy to na przykładzie.

Pozycjonowanie tradycyjne Pozycjonowanie szerokie
Wiertarki Wiertarka hitachi dh24pc3
Wiertarki udarowe Wiertarka black&decker 710w
Wiertarko wkrętarki Wiertarka udarowa bosch sds
Wiertarki kątowe Młotowiertarka hitachi dh24pc3

Powyższy przykład pokazuje różnice w wyborze słów kluczowych do pozycjonowania. Nie jest tajemnicą, że frazy po lewej stronie tabeli są częściej wyszukiwane przez klientów niż te po prawej stronie tabeli – są bardziej ogólne. Nie oznacza to jednak, że są bardziej opłacalne z punktu widzenia promocji w Internecie. W pozycjonowaniu long tail chodzi o pracę nad dużą ilością słów kluczowych, które nie mają setek czy nawet tysięcy miesięcznych wyszukiwań . Zwykle są to słowa, które w skali miesiąca są szukane przez klientów w liczbie 10-150. Niewiele? Nie do końca. Pozycjonowanie przykładowo 10 słów z łączną liczbą wyszukiwań 20.000 w przypadku sklepu internetowego lub dużego serwisu prawie w każdym przypadku będzie mniej opłacalne niż pozycjonowanie 1000 słów z „potencjałem” 20 wyszukiwań miesięcznie.

Trendy w wyszukiwaniach użytkowników Google

Sposoby wyszukiwania są coraz bardziej zróżnicowane. Klienci poszukujący interesujących ich produktów lub usług chcą otrzymać precyzyjną odpowiedź w jak najkrótszym czasie, zatem są coraz bardziej skłonni wpisywać szczegółowe zapytania – często składające się z kilku wyrazów. Również Google coraz chętniej podchodzi do wielowyrazowych zapytań dbając o wysoką jakość wyszukiwarki. Ideą potentata z Mountain Viev jest dostarczanie użytkownikowi Google precyzyjnej odpowiedzi na jego zapytanie. W takiej sytuacji pozycjonowanie szerokie wydaje się być zasadne.

Korzyści pozycjonowania szerokiego

Poza opisaną wyżej precyzją odpowiedzi na zapytanie użytkownika pozycjonowanie szerokie przede wszystkim zwiększa ruch na stronę w dużo większym zakresie aniżeli pozycjonowanie tradycyjne. Oznacza to docieranie do szerszego grona odbiorców.Jako strategia, która opiera się na kreatywności i doświadczeniu pozycjonera w dobieraniu setek słów, które będą generowały ruch, w większym stopniu umożliwia przebicie się w krótkim czasie przez konkurencję, niż ma to miejsce w przypadku pozycjonowania standardowego.