biuro@grupamdb.pl     Telefon: 570 531 213

Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Koszt pozycjonowania strony to kluczowe pytanie, jakie pojawia się w momencie tworzenia firmy lub chęci jej rozwoju. Odpowiedź na tak postawione pytanie nie jest jednak oczywista. Postaramy się w tym artykule wyjaśnić od czego zależy cena pozycjonowania oraz podać kilka przykładów kosztów SEO.


Co składa się na koszt pozycjonowania strony?

Żeby zrozumieć skąd biorą się ceny za pozycjonowanie strony, warto przede wszystkim zrozumieć charakterystykę pracy agencji SEO. Na pozycjonowanie składa się szereg czynności, które mają jeden główny cel, jakim jest poprawa widoczności wybranej strony w wyszukiwarce Google.


Do podstawowych elementów pozycjonowania zalicza się przede wszystkim:

Optymalizacja kodu strony – musi ona mieć akceptowalny przez wymagający algorytm Google kod źródłowy. Niniejszy algorytm decyduje jakie strony WWW będą widoczne po wpisaniu określonej frazy w wyszukiwarce Google

Optymalizacja treści pozycjonowanej strony internetowej — musi ona zawierać wartościowe treści zarówno dla użytkownika, jak i dla botów wyszukiwarki

Analiza i monitorowanie ruchu na stronie – umożliwiają one wdrażanie odpowiednich usprawnień przekładających się na konkretne wyniki strony

Bezpłatny audyt SEO – profesjonalne firmy zawsze oferują go na samym początku realizacji zlecenia, aby sprawdzić jak wiele pracy trzeba włożyć, aby daną stronę odpowiednio przygotować do pozycjonowania.

Pozyskiwanie wartościowych linków do domeny – jeśli pozycjoner chce budować solidny profil linków, musi zainwestować sporo pieniędzy. Biorąc pod uwagę wymagania Google, link building z roku na rok jest coraz droższy.

Wycena pozycjonowania
Uniwersalny cennik pozycjonowania nie istnieje. Każda wycena musi być oparta na analizie danej strony internetowej oraz celach biznesowych klienta. Wziąć pod uwagę trzeba konkurencje w danej branży. Koszt pozycjonowania sklepu internetowego z pewnością będzie wyższy niż małego, lokalnego biznesu w mieście liczącym 250 tysięcy mieszkańców.
Miesięczny koszt pozycjonowania w Google zaczyna się od 200-300 zł netto w przypadku lokalnych firm, które swoje usługi sprzedają tylko regionalnie. Za tę cenę można najczęściej zamówić usługi pozycjonowania strony w niewielkim mieście. Zdarzają się jednak sytuacje, że za niską cenę można również zaistnieć w dużej aglomeracji. Dotyczy to przypadków branż z niewielką konkurencją.

Koszt pozycjonowania strony WWW najczęściej zaczyna się jednak od 500 zł netto.  Rosnące wymagania wyszukiwarki Google sprawiają, że cennik pozycjonowania w przyszłości raczej będzie rósł. Nie oznacza to jednak, że usługa ta będzie nierentowna. Idealnie stargetowany przekaz reklamowy sprawia, że firmy bardzo często dzięki pozycjonowaniu uzyskują duży zwrot z inwestycji.

Przykładowe koszty pozycjonowania

Firma oferująca usługi dermatologiczne w Białymstoku – 300-400zł netto
Firma wykonująca remonty w Bydgoszczy – 500-600zł netto
Warsztat samochodowy w Szczecinie – 500-800zł netto
Dystrybutor folii stretch – 700-1300 zł
Producent kostki brukowej – 1200-2000zł netto
Sklep internetowy ze zdrową żywnością – 1000-2000zł netto
Hotel w konkurencyjnej miejscowości turystycznej – od 2000zł netto
Powyższe przykłady należy traktować bardzo ostrożnie. Koszt pozycjonowania jest tak niejednorodny, że trudno pokusić się o uniwersalny wzór.


Ile kosztuje pozycjonowanie stron za granicą?
Pozycjonowanie zagraniczne bardzo często jest droższe niż SEO w Polsce. Wiele lat doświadczeń pozwala nam stwierdzić, że cena jest 2-3 krotnie wyższa. Przykładowo za pozycjonowanie stron w niemieckim Google trzeba zapłacić najczęściej 3 razy więcej niż w Polsce. Podobnie jest w Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych. Są to najczęściej wybierane rynki zbytu przez polskie firmy. Wysoki koszt pozycjonowania wynika nie tylko z kosztu tłumaczeń, ale i budowania mocnego profilu linków. Za dobre jakościowo zaplecze trzeba zapłacić podobnie jak w Polsce, tyle że w innej walucie.


Czy pozycjonowanie się opłaca?

Mimo rosnących kosztów pozycjonowanie stron w Google nadal jest jedną z najlepszych form reklamy. O zaletach tej metody można pisać bardzo dużo. Warto jednak pamiętać, że nie ma dziś czegoś takiego jak „tanie pozycjonowanie”. Skuteczne SEO to takie, które zakłada długoterminowy rozwój strony WWW i rosnące dochody firmy inwestującej w tę metodę. Nie da się tego zrobić ani szybko, ani tanio. Ważny zatem jest wybór Agencji, która systematycznie i profesjonalnie zajmie się pozycjonowaniem Twojej strony. O tym jak wybrać firmę marketingową szerzej pisaliśmy